- 11. veljače 2024.
- Autor članka: Edi Kirschenheuter
- Kategorija: Vijesti
Jedinstveni europski broj za hitne službe 112 u Republici Hrvatskoj djeluje unutar Ravnateljstva civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova i neprekidno (24/7/365) osigurava zaprimanje dojava putem telefona, SMS poruka i e-poziva iz vozila, a kao dio sustava 112 obavlja dodatne zadaće iz djelokruga civilne zaštite.
Operater na broju 112 odmah po uspostavi poziva dobiva podatak o lokaciji pozivatelja te postupa na temelju utvrđenih standardnih operativnih postupaka, komunikacijskih protokola ili sporazuma.
Na broj 112 primaju se e-pozivi (eCall) iz vozila u slučaju prometne nesreće. E-poziv je hitni poziv iz vozila na broj 112, koji se uspostavlja automatskim aktiviranjem senzora ugrađenih u vozilo ili ručno, i koji putem javnih pokretnih komunikacijskih mreža prenosi standardizirani minimalni skup podataka te uspostavlja audio kanal između vozila i Centra 112.
Omogućeno je i traženje pomoći slanjem SMS poruka na broj 112, što je namijenjeno prvenstveno osobama koje ne mogu govornim pozivom uspostaviti komunikaciju s operaterom: gluhim i nagluhim osobama, osobama s poremećajem govora i osobama koje u trenutku pozivanja nisu u mogućnosti ostvariti govornu vezu.
Značajna je sposobnost zaprimanja hitnih poziva na stranim jezicima (engleski, njemački, talijanski, mađarski i slovački), a čime se doprinosi sigurnosti naših turista i promociji Republike Hrvatske kao sigurnog turističkog odredišta.
Prednost korištenja jedinstvenog broja za hitne službe 112 je da se jednim hitnim pozivom praktički alarmira više službi, jer nakon dojave na broj 112 operater prenosi dojavu svim nadležnim službama potrebnim u konkretnom slučaju. Time se štedi vrijeme, jer s mjesta događaja nije potrebno pojedinačno zvati svaku službu. Nadalje, dispečerima hitnih službi omogućava se neometan rad, jer operater na broju 112 prema istima “filtrira” zlonamjerne, nenamjenske ili opetovane pozive (kada se jedan slučaj višestruko dojavljuje od različitih očevidaca).